April april

Innan jag åkte norrut över påsken så var det vår här i söder. Nu skulle jag vilja påstå att det är så gott som sommar, det enda som saknas är grönskan, och kanske några fler plusgrader. Påsken gick alldeles för fort, men det var trevligt att träffa familj och vänner igen, och köra bil såklart!

Idag har vi haft mer färdighetsträning, denna gång var det bäddning med/utan patient i sängen, matning, tvättning, sminkning, rakning etc. Jag har även fått härdats idag, både en kurskamrat blödde under rakning och kombon skar sig hemma på en kniv, och med tanke på att just blod och skärsår är det äckligaste jag vet så är jag stolt över att fortfarande vara vid liv.

Nu händer snart mycket på en gång, på fredag får jag dels finbesök av sonen min, dels kommer resultatet från HEL-tentan och dels så är SjukHUsfesten - HUmor på kulvertnivå då. Med andra ord så ser jag fram emot fredagen!

Kommentarer
Postat av: mcewen

åhå, duktigt beca:-) och imorron händer det också grejer ;-)!

2010-04-08 @ 11:16:43
URL: http://olivermcewen.blogspot.com
Postat av: julia

hej, hoppas att du haft en bra dag :)

2010-04-08 @ 19:17:02
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0