Sleepin' to dream

Jag har verkligen blivit en sucker för killar med gitarr. Jag kan nämna några: Jack Johnson, Amos Lee, Lars Winnerbäck, Loke Nyberg, Tom Dice, Jack Savoretti, Jason Mraz, Brad Paisley, John Mayer, Håkan Hellström. Dessa fyller min mp3 ganska bra. Resten är grupper med uteslutande manliga medlemmar, enda gången jag hör en kvinnlig röst på min mp3 är när det är duett med Winnerbäck eller Eminem. Jag vet inte vad som hänt, för ett år sen har jag en svag känsla av att det var tvärtom, att det var tjejer med gitarr som gällde, som Lisa Ekdahl och Melissa Horn. Nu blev det massa musikdravel, men det jag ville berätta var att jag har drömt en massa i natt. Bland annat kunde jag flyga, och så klappade jag ett kid (rådjursbarn) och såg fiskar kokas levande. Trots att jag faktiskt helt ärligt och uppriktigt avskyr fiskar såvida de inte ligger döda på tallriken så var det hemskt. Annars har jag fått klappa hunden Zingo idag, och träffat min nya BFF - The Man 55+ på våning 3. Jag tror att det var han i alla fall, men ansikten fastnar inte lika ofta som namn, vilket säger en hel del. Och apropå det så finns det en jättebra låt som börjar så:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0