Klag om tentan

Nu var tentan gjord, och med 99% säkerhet har jag kommer jag för första gången kugga på en skrivning. Innan tentan var jag inställd på att gå dit, inte förstå någonting av provet och lycklig traska hemåt. Men imorse gick jag dit, glad i hågen, satte mig ner, läste igenom tenta, och hatade mig själv. För det var en lätt tenta, som jag hade kunnat klara om jag bara pluggat på mitt vanliga sätt. Det finns tre olika slags studiestilar, och jag har hört till de som pluggar selektivt. Lite lat - ja, men man klarar proven. Nu satsade jag istället på att lära mig allt, vilket inte gick. Jag hade halv kunskap om varenda fråga på provet. Och eftersom vi läser och tentar med PBL så gickde 4 första uppgifterna ut på att skriva en egen frågeställning efter angivet problemområde och besvara på generell och specifik nivå. Det är inte lätt att skriva en hel fråga när man bara har ett halvt svar! Småfrågorna på slutet kunde jag besvara åtminstone, men de ger inte ens poäng nog till ett halvt godkänt. Sur sur sur. Hur dum får man vara? Största tentan hittills denna termin och jag kuggar. Sur sur sur på mig själv. Jag visste ju att jag skulle kugga, men det var innan jag visste att det var ett sådant lätt prov! Ouch, säger min stolthet. Bättre att kugga ett omöjligt prov än ett lätt.
Åh, vad skönt att få klaga av sig lite grann! Nu ska jag plugga lite, eftersom skolan ännu inte är över för oss på HU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0