Nyheter = hemskheter

Ännu en man har blivit mördad, ett flygplan har störtat, oväder har tagit 100-tals liv, misshandel, tortyr och alla möjliga hemskheter. Det går inte ta in riktigt, utan det som ger mig en klump i magen är tentaångest och att sommaren inte blir som jag vill. Ännu en klump i magen av dåligt samvete för att jag fokuserar mer på sådana småplaner än sådana hemska saker. Men jag ska åka ut i världen och göra rätt för mig. Om 5 terminer, 2 år, 2 år till, och eventuell ytterligare 2 år, då beger jag mig ut, sen kommer Sverige aldrig mer se skymten av mig! Eller jo, men förhoppningsvis dröjer det också några år. Och om jag då kommer tillbaka ska jag starta en tidning med endast glada nyheter, som man kan läsa när man behöver komma ihåg att det finns gott här i världen också. Så som glass, vänner, underbar musik, goda gärningar, pussar och choklad. Och fina armband. Småsaker som lyser upp tillvaron helt enkelt. Nu gjorde jag mig själv plötsligt på bra humör! Tentaplugg - here I come!

Kommentarer
Postat av: Bond

Om du inte skickar vykort så får du spö!! :P Och världen är en hemsk plats, händer saker varje dag... verkar bara som att folk inte inser det och måste trycka det i tidningar konstant och påminna alla om det... elakt.

2010-06-01 @ 21:22:15
URL: http://rymdis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0