Försent att tvätta, för segt att plugga, för tidigt för sängen

Fångarna på fortet är tillbaka! Det påstår åtminstone någon blogg på blogg.se's hemsida, och nåde bloggaren om det inte är sant, för det är väl i stort sett dagens enda glada nyhet. Det har varit en o-rolig dag idag. Sköterskan darrade när hon skulle ta blod, träningsvärken gjorde cykelturen till skolan en pina, lunchen var kall och säkert hände massa flera saker som drog ner mitt humör idag.


Lite roligt har jag kanske haft ändå, vi hade färdighetsträning idag igen, denna gång patientförflyttning. Jag är uppskattad som patient eftersom jag är ganska liten, men som vårdare är det svårare när man är i samma grupp som en viss herre på dryga 1.80m och många kilo muskler. Tur då att det finns hjälpmedel, otur att dessa hjälpmedel inte är muskler på burk till en muskel-lös tös.

Vad skönt att få klaga av sig, nu ska jag äta det enda goda som finns; knäckebröd!


Kommentarer
Postat av: mcewen

njå stackare beca. Men en bra sak är att om en vecka + två dar är jag där :-)

2010-03-31 @ 22:22:50
URL: http://olivermcewen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0