Uppdatering

Idag började termin 1, sjuksköterska, även kallad det fantasiskt fantasifulla och upplysande namnet 1B. Förmiddagen bestoda av information, och eftermiddagen av basgruppsmöte. Det var som de två första veckorna på universitetet igen, fast komprimerat. Vi ska få se en död människa och chans att vandra i Spanien, det blir nog en bra termin.

Även denna basgrupp känns riktigt bra, men det är fortfarande så trevande i början, och jag har inte tålamod till det! Fast jag ser verkligen framemot föreläsningarna i medicinsk vetenskap! Vi kommer inte behöva lära oss alla ben i kroppen på latin, vilket var en upplyftande nyhet!

Snart ska jag iväg till hg och öva dart, för Sacred Thunderfire ska vinna dart-turneringen i april!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Hej Rebecka! Går det- och känns det bra? :) Det låter ju intressant, lite "obehagligt" att se en död människokrop kan jag tänka mig då men. Kram, Elisa

2010-03-22 @ 22:43:25
URL: http://eruwaedhiel.blogg.se/
Postat av: Moa

Men ojoj, lite mesigt att inte lära sig alla ben i kroppen på latin. Vad är det för trams? Har ju till och med vi biomedicinare gjort! ;) Om du känner för att få reda på något vet du ju vart jag finns. :) Hihi. Döda människorkroppar är nice, ska ni få se en obduktion?? Jag vill följa med i så fall, vi fick ju "bara" se en dissikerad och flådd människa..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0