Dagens I-landsproblem

Jag står inför ett moraliskt dilemma. Eftersom jag har läst etik så vet jag att oavsett utgången så kan jag backa upp det med en teori. Med eftersom jag även tvingats ta reda på vilka teorier jag står för så kommer jag inte kunna dämpa ett eventuellt dåligt samvete om jag så hade tusen teorier i ryggen.

Det är nämligen så här att i förrgår kväll blev min cykelkorg stulen i centrala Ryd. Igår morse såg jag att min grannes cykel har fått en vit cykelkorg med samma rostfläckar som min hade. Nu frågar jag mig själv om jag räknas som tjuv om jag tar tillbaka min cykelkorg? För jag är nämligen helt säker på att det är min. Men det känns fel att göra så, och magkänslan brukar vara pålitlig.

Kommentarer
Postat av: Bond

Ta tillbaka den. ha den i din lägenhet i ca en vecka och sen kan du sätta fast den på din cykel med ett hänglås och innan dess svetsa fast ditt namn på den^^

2010-05-25 @ 12:03:23
URL: http://rymdis.wordpress.com
Postat av: mcewen

Ja men de e klart du ska ta tillbaka den!

2010-05-25 @ 12:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0