Naturvetaren

Dagen började ännu en gång med grannens tre väckarklockor. Att de orkar spela musik halva nätterna och sedan kliva upp 5.55 är över mitt förstånd. I och för sig så är det ju bara klockorna som ringer då, kliver upp gör de inte förrän 6.20. Om jag vore hemma hela dagarna skulle jag kunna kartlägga deras liv, antagligen även vad de äter. Om de äter knäckebröd åtminstone, så pass lyhört är det här. En liten onödig utsvävning där måhända, min dag tänkte jag ju skriva om, inte grannarnas.

Dagen fortsatte alltså med ett oeffektivt basgruppsmöte, glass utanför sjukan, misslyckat båtrace, misslyckad fågellockning, djupa funderingar över det svenska språket ( ett räddt lejon, ett räddt barn? dök upp igen), lunch, HLR till samma video som på gymnasiet, genomgång av halvautomatisk defibrillator, reflektionsgrupp med prästen där min icke-troende sida välkomnades men blev omdöpt till naturvetenskaplig tro, och sen kommer vi till det intressanta denna dag, nämligen min livs första arbetsintervju! Det var tre högre uppsatta typer mot mig, konstiga frågor dök upp, och mitt enda val var att vara helt ärlig, hann inte ens försöka vinkla det så det kunde passa in. Det hela slutade med att jag skulle försöka sälja en penna till chefen, jag spelade på dens utseende och att den gav mer hjärngymnastik än hennes gamla penna eftersom det fanns två ställen att klicka på...Hon köpte den till slut, av barmhärtighet eller för att jag faktiskt är en säljare innerst inne lär jag ju aldrig få veta, men den vetskapen klarar jag mig utan.
Nu har jag tänkt att lära mig allt jag behöver till omvårdnadstentan, det börjar närma sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0