Nöjd

Sitter i soffan omgiven av nålar och västgötar och kungafamiljen på tv:n. Min arm är blå efter säl-leken igår, min insida värker efter diverse stafettlekar och träningsvärk, naglarna mina är varannan lila-glittrig och varannan blå, för att matcha temat blåljus, och hålla på att man var ssk såklart. Började gårdagen med pizza och bubbel med en tredjedel av klassen, fullt med folk i lila overaller omgivna av pizzakartonger. Och vilken syn det var när vi senare cyklade ca 20 pers i lila overaller genom halva Linköping för att ta oss till overallsinvigningen. I duggregn och lera krälade klassen omkring och tävlade i diverse lekar utan pris. Skottkärra, kullerbyttor, rulla, irländsk julafton och till sist fulvinsbrännboll och grillning. Hem, tvätta av sig den värsta leran, byta om, och sedan vidare till en klasskompis' kompis för att spendera tiden med sång och skvaller tills det var dags för kravall. Spring hit och dit, dans på dansgolv och i matrum, hamburgare vid midnatt, mer dans, prat med kända och okända människor, och slutligen hemfärd. Jag orkar inte riktigt skriva ordentligt, men fina kort blev det åtminstone, och en hejdundrandes bra valborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0