Inte vuxen än på ett tag

Det är inte min dag idag. Igår var inte heller min dag. Fast, man är ju bara tilldelad en dag per år så det kanske inte var så konstigt. Men idag har jag fått bevis för att min magkänsla är i toppform, trots allt godis. Eller på grund av all godis. Ja ja. 26:e oktober betalade jag in hyran. I början av november fick jag panik för jag trodde jag hade glömt att betala hyran, kolla kontoutdrag (eller vad det nu heter) och såg att hyran visst hade dragits, rätt summa och datum och hela köret. Idag med posten kom ett inkassobrev, som snällt meddelade att hyran inte var betald och att det inte var så bra. I panik kollade jag ännu en gång banken, och där stod det fortfarande att hyran hade betalats. Väntade ängsligt tills Emma kommit hem, förklarade allt lugnt och sansat (läs: förtvivlat och hyper), och Emma min ängel ringde samtal efter samtal efter samtal och fixade allt! Mellan samtalen visade det sig att jag inte hade betalat hyran till värden, utan till Företagslitteratur, som snällt lovade att betala tillbaka. Så Dagens Puckopokal till mig, och Sveriges hjältar-priset till Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0