Måndag morgon

Jag drömde att världen skulle översvämmas inatt, precis som i 2012. Jag hade en dotter som stundvis såg ut som en kompis. En annan vän bodde i lägenheten bredvid skulle stanna kvar, medan jag höll på packa ner kläder och kurslitteratur att ta med, och fylla diskmaskinen. Jag försökte vara logisk när jag packade men kunde ändå inte låta bli att packa massa böcker ifall att vi skulle komma tillbaka. Min dotter var ledsen och hade problem att packa väskan, hon var tillsammans med min väns son. När vi skulle gå tog jag mammas röda kängor eftersom det kunde bli en lång vandring, men jag kunde knappt gå i dem. Senare var vi vid ett fjäll och ett hav och sen minns jag ingenting mer. Trots att jag bara kan yttepyttelite om drömtydning så kunde jag tolka hela drömmen utan problem, den var som en övertydlig metafor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0