Fortfarande tisdag

Varför är det antingen "fullt upp dygnet runt utan en minuts rast och ro" eller "absolut ingenting att göra och rastlös". Programmet jag går är utformat så att vi inte har så långa schemalagda dagar för att kunna plugga mer självständigt hemma. Problemet är att jag har en startsträcka på ca 5-10timmar för att komma igång med pluggandet vilket för att mina dagar kan bli otroligt sega. Och eftersom jag egentligen borde plugga den tiden så får jag dåligt samvete om jag gör något annat och gör därför ingenting, det också med dåligt samvete.
Att vara ensam hemma gör inte saken bättre, klättrar smått på väggarna tillsammans med katten. Se där, jag är ju inte ensam hemma ändå! Men att bo själv (utan mänsklig inneboende) hade jag aldrig klarat av, det fick jag ännu en gång bevis för i helgen. Nu ska jag väcka katta och släpa ut henne på äventyr i buskarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0