Min ovve

Jag sitter i en lila overall med märken och diverse ritningar och texter på sig, och ketchupfläckar. Den får endast tvättas om man har fått någon annans persons kroppsvätska på sig, eller så får man tvätta den i Stångån. Ovven har mängder med fickor som är fyllda med allt möjligt, pennor, plåster, mynt, kam, läppglans med mera. Även pins är fastklämda, plus en röd gris och en spruta. På höger ben står det med svartglittrigt tyg "Becka". Ovven luktar av både parfym och diverse andra saker och är inte särskilt moderiktig, men om jag fick välja skulle jag ha den oftare än bara på kravaller. För den är lila, håller en alltid varm, har tusen fickor som rymmer allt och den är personlig. Egendesignad av moi. Plus att man slipper bry sig om vad man har på sig. Egentligen är det förresten hängselbyxor, men den är så stor på mig så jag säger ovve ändå. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0