Tick-tack-o-bock

Mitt sovrum har två dörrar och två fönster. Om man räknar med garderobsdörrarna har det 8 dörrar, och lägger man till balkongdörren blir det 9 totalt. En av alla många dörrar går ut till vardagsrummet, och en annan till köket. I vardagsrummet, på den vägg som även utgör kortsidan i mitt sovrum hänger en jättefin klocka. Klockan kommer från en bakluckeloppis och är, jaa, jättefin. Men den tickar. Likaså gör klockan i köket det, som är ungefär 1m från dörren till mitt rum, fågelvägen. Tick-tack, paus, tick-tack, paus. Så låter det konstant eftersom de inte tickar samtidigt. Jag har alltid haft svårt för tickande klockor och är nu omgiven av dem. Fast det har funkat bra faktiskt. Den söta lilla väckarklockan jag hade i Kiruna blev sorgligt nog demolerad av min fina gula hammare innan jag insåg att det inte var sekundvisaren som orsakade tickandet. Det här är nog ett av de tråkigaste inlägg jag skrivit, men jag är på så bra humör att jag var tvungen att försöka hitta på något att klaga på!

Kommentarer
Postat av: mcewen

Men du kan ju skriva om nått glatt istället då :-)

2010-10-07 @ 10:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0