nattpass

Klockan är strax efter 4 på morgonen, jag har varit här i 7 timmar och har ytterligare 3 timmar kvar. Tiden går så långsamt när det inte finns nåt att göra. Så många nätter jag jobbat och haft praktik men aldrig haft så tråkigt pass. Tagit lite kontroller och delat lite mediciner, städat lite...det är väl i stort sett det jag gjort. Återstår kontroller och lite mediciner. Usch, vill ju att sista praktiken ska vara så lärorik som möjligt! Istället googlar jag boende i Norge och cancer. Inte ens plugga kan jag göra eftersom datorerna blockar de sidor jag behöver. Klag klag klag. Och det regnade idag, och bussen var sen, och alla dörrar till sjukan låsta. Och värdelösa föreläsningar. Och ändå är jag som så lycklig, så tillfreds. Ikväll kommer jag antagligen inte känna samma, eftersom jag och sömnbrist är bittra fiender. Men nu och majoriteten av tiden är jag så nöjd så nöjd. Bara jag får göra allt jag vill i framtiden, resa, se, uppleva och allt däremellan. Men bara jag får jobb så ska nästa äventyr börja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0